Waar erger jij je aan in songteksten?

En dan heb ik het vooral over songteksten van het niveau "Rijmelarij van lik-me-vestje"
Klein voorbeeldje ... comment cava van de shorts
(gedateerd ik weet het maar zit al drie dagen met dat nummer in me hoofd)

We waren aldoor samen
Samen bij elkaar (vooral deze zijn dus ... tenenkrommend)
Maar lang mocht het niet duren
Nu ben ik hier en zij is daar

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
1.8K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leuke vraag. Kan ik het eindelijk eens kwijt!!! +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Trouwens, vervelend voor je, dat liedje in je hoofd. Dat heb ik met: Got a secret, can you keep it... (ben je er nu vanaf?) ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee nog steeds niet ervan af. Hoor ook in me hoofd die vreselijke RRRR en dat slisssje aaarrrrggghhh
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wil je wel bedanken. Ik ben van mijn liedje wel af. Heb nu die van jou.... :-(
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oh jee, zou het besmettelijk zijn.
Hebben we net de griep gehad en nu dit weer ...

Het beste antwoord

Drie woorden: Alles van Bløf.
Antoni
15 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ik erger me aan die standaard cliché's.
Ook erger ik me aan erg oversekste teksten (zoals dat ejo technologie) vooral op mijn werk want dan zit ik daar echt niet op te wachten.
Het meest erger ik me nog aan van die opschep teksten waar iemand zichzelf de hemel in prijst. Of een of andere zogenaamde gangster die trots verkondigd hoeveel mensen ie doodschiet en bitches ie, enz...

Toegevoegd op 07-05-2009 10:46:46
edit: haha wel heel fout geschreven die titel moet zijn: eyo technology (kots)

Toegevoegd op 07-05-2009 13:24:03
Ook nog zoiets: Een vent die heel het lied zit te zingen: "I wanna make love right nowowowowow"
of timbaland - scream met steeds hijgende geile vrouwen als je aan het werk bent.
Ja ik zou dat ook wel willen ja! Maar ik moet nu werken... ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Al die sex drugs feesten mooie auto's sieraden gangster in my hood pleuris hiphop. Ik heb het hier over materialistisch muziek. Fijn Joh! dat jij dat heb! wat heb ik daaraan? NIKS.

Hiphop / Rap met goede teksten kan mijn steun wel verwachten zoals. Hope van Twista, Changes van 2pac. Crossroads van BTNH etc.

Stoere jongens rap erger ik me groen en geel aan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+ 1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal mee eens...... http://www.crazypellas.net/funny-stuff-23/microsoft-hit-wizard-r-and-b-edition-48241/
Zo ongeveer het hele liedje Holiday in Spain van Bløf en Counting Crows.
Een paar voorbeeldjes:

Er zijn vliegtuigstoelen
Miljoenen bij bedoeling en bovendien zijn er limousines
En er zijn leugens over sterren die we toch nooit zien

M'n schoenen zijn gejat
Maar ik hoef niet meer naar buiten want er is nog wel wat

Duidelijk gevalletjes dus van "Rijmelarij van lik-me-vestje".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoei, jij ook blof gezegd, gelukkig maar, de prutsers. Trouwens, ik heb ooit eens een interview met de counting crows gezien waarin die zanger zei dat het hem zo verbaasde dat blof zo een nederlandse vertaling klaar had voor dat nummer.. misschien hadden ze er beter iets meer tijd aan kunnen besteden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De tekst die je schrijft klopt niet helemaal. Het moet zijn: miljoenen bijbedoelingen en bovendien... Ik vind Bløf juist mooi. In het algemeen dan. Bij dit nummer zaten ze natuurlijk vast aan een melodie en al bestaande Engelse tekst. Dat maakt het veel moeilijker. Normaal vind ik het echt poëzie wat ze schrijven. En ja, dat is niet altijd even begrijpelijk of grammaticaal correct... Maar wel interessant om over na te denken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zal...
Heb de tekst net even van internet gehaald om te kijken of wat ik typte wel klopte, die site kan er uiteraard naast zitten. Wat betreft de rest van het repertoire van Bløf: Over smaak valt niet te twisten, laten we het daar maar op houden.
(ja, kom maar op met die minduimpjes, zit er klaar voor).
I don't want to see a ghost,
That's the sihgt that I fear most,
Rather have a piece of toast,
Or watch the evening news..

Dit is echt de meest tenenkrommende zin in een songtekst ever, hij gaat nergens over, het rijmt alleen maar (is trouwens van Life, van een of ander zangeresje wat ik vergeten ben). Verder heb ik ook een takkehekel aan Blof om hun semipoetische geneuzel, maar dat zijn jullie vast niet allemaal met me eens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Slechtste zin ooit in een songtekst vind ik nog wel:
"Kunnen jullie door een waterkraan?"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ach eh, dat soort dingen worden toch ook beinvloed door verwachtingen... als ik een man met een baard zie, omringd door blauwe kereltjes, vind ik het eigenlijk nog best een normale zin..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou juist eens wat vaker naar Bløf moeten luisteren, dan zou je de onderliggende gedachte van de teksten kunnen (gaan) begrijpen!
kedeng kedeng......of doe mij een toppertje.....echt van die liedjes waarvan ik denk dat ik die zelf ook wel kan verzinnen......
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zeg: gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ook!
Ik vind het een probleem als er in het algemeen iets niet klopt in een liedje.
Voorbeelden:
Guus Meeuwis: Kedeng Kedeng. Gaat over van ik heb het over jou, naar ik heb het over haar.
Eerst zingt hij:
Ik ben op weg naar jou, want ik ben weg van jou. (vind ik mooi gevonden trouwens)
En dan verderop:
Maar vanachter een pilaar verschijnt haar lachende gezicht.

Nick en Simon: Rosanne (heel leuk vrolijk nummer trouwens)
In het refrein:
Want jouw liefde waarmee jij mij soms verblijdt
Wil ik liever liever liever liever voor altijd
In een van de coupletten:
Jij wilt je nog niet binden maar dat hoeft ook niet van mij
Ik wil gewoon die zoen het is al dat ik vraag
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat vind jij dan verkeerd aan die tekst van Guus? Want ik kan er geen fout in ontdekken!
Ik hou niet van Apres-ski shit, Ik heb een toet-toet-toeter op mijn waterscooter -.-'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik erger me aan ongeveer alle songteksten die ze in zogenaamde 'ski-hutten' draaien. Ik moet wel aardig wat alcohol binnen hebben om dat leuk te vinden en mee te gaan zingen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is ook de bedoeling ervan denk ik. Voor ieder soort muziek is er een bijpassende situatie.
En van ieder soort muziek heb je goede en slechte nummers.
Aan de intonatie...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vooropgesteld: ik houd erg van Acda & de Munnik. Hun harmonieen raken mij recht in mijn ziel. De teksten...not so much. Met als diepepunt:

Vannacht lag ik weer wakker mam
Om alles wat ik niet weet
En voor niets had ik een oplossing
Behalve dan me reet

Ik draai het geluid uit bij dit couplet van "laat me slapen" uit pure plaatsvervangende schaamte.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ergeren is een groot woord maar het valt mij op dat soms de nederlandse taal wel heel erg breed wordt genomen wat als je het puristisch bekijkt hele leuke situaties opleverd:

Loop een beetje door,
dan kom je voor het donker aan.
Op het feest onder de volle maan.

Okay waarom moet ik doorlopen? voor het donker aankomen: het feest is onder de volle maan (dan is het al donker) dus als ik doorloop dan is het feest nog niet eens begonnen....

Guusje kort door de bocht:
Op de grond ligt een lege fles wijn... ehm als hij leeg is is het een lege fles.... als het een fles wijn is dan zit er nog in (wijnfles ipv fles wijn)...

Over Guus gesproken: wist je dat hij homo of travestiet is:
Op de grond liggen kledingstukken die van jou of mij kunnen zijn (dus aan de kleren niet te zien van wie ze zijn)...
okay.... dat zijn dus mannenkleren (homo) of vrouwenkleding (trave)...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik erger me NOOIT aan songteksten. Ik heb wel wat beters te doen zeg.

Sommige teksten raken me wel, dat staat vast!

en van andere denk ik: dat nummer is duidelijk NIET VOOR MIJ gemaakt.... en dan luister ik niet of negeer het.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vooral alle variaties met ou (jou, hou, trouw enzovoort) op het eind.
En gedwongen rijm.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik erger ( nou, erger...) me aan de nieuwe song van de Dijk: 'Mooier dan dit zal het nooit zijn'
En dan dit vervolgens ±800 keer herhalen !!
Ik bedoel eigenlijk, zo'n mooie melodie, en dan zo een flut tekst . Ik had meer van je verwacht Ruud v d Lubbe...!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Je bedoelt zijn broer? : Huub van der Lubbe...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha,ha, je hebt gelijk !!
ik erger me aan liefdes liedjes... ze gaan 9 van de 10 keer allemaal over dat de jongen/man het allemaal fout heeft gedaan en dat ze er klaar mee is en dat ze wel zonder hem kan. kelly klarcson (ofzo) al haar nummer duiden op zon onderwerp hinderlijk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik krijg rooie plekken in m'n nek van de teksten die Frans Bauer/Marianne Weber en aanverwante artiesten uitkramen. (Ik heb zelf overigens niets tegen deze mensen!)